Jun 1, 2010

Laskar Pelangiku

Pejam celik pejam celik.

Hari ini, anakanda kesayangan kami menyambut ulangtahun kelahirannya yang pertama.

Masih segar setahun yang lalu, pertarungan sehari semalam yang sangat mendebarkan. Setelah 2kali induce dan 2kali bius, bertemankan kalimahNya sehinggalah tepat jam 1.16pm. Bayi seberat 3.05kg ini selamat dilahirkan kedunia walau masih seminggu awal dari tarikh jangkaan. Setelah diazan, tahniq berserta pelukan selamat datang kepada anak kecil yang sihat dan comel ini, kami namakannya Amsyar Muzaffar. Amsyar membawa makna cergas yang dipilih papanya manakalaya Muzaffar menjadi pilihan mama yang membawa maksud pemenang, sang juara. Maka kombinasinya merujuk kepasa seorang anak yang lincah, sihat dan sentiasa berjaya dalam segenap penjuru. InsyaALLAH.

Hari ini, masih kekal sebagai anak tunggal, Amsyar Muzaffar istimewa dengan keunikan keletahnya tersendiri yang menghiburkan dan banyak juga yang memeningkan! Seawal karenahnya yang sukar menerima susu formula sampailah sekarang yang sangat dahagakan perhatian (pantang mama & papa membaca, mesti banyak helahnya utk menduga).

Sesungguhnya sentuhan kasih sayang ibu dan bapa kepada anak harus betul terjemahannya. Dengan terjemahan perbuatan yang salah untuk memberi makna kasih sayang, kurnia boleh jadi bala. Kebaikan boleh berakhir dengan keburukan.

Banyak perkara yang kami belajar dalam setahun bergelar 'career parent' ini. Paling utama, belajar tentang kasih sayang dan pengorbanan, dalam bahasa yang lebih realistik dan boleh dirasa.
Melewati usia satu tahun ini, Amsyar semakin banyak kerenah, semakin galak meneroka… semakin menghiburkan Papa & Mama. Sesungguhnya tanpanya seminit pun sudah mendatangkan gundah pada mama & papa.

Alhamdulillah…Itulah semulia-mulia kalam yang selayaknya seorang hamba seperti kami ucapkan.





Selamat Hari Lahir...yg pertama!









My Son

My son, my son, I divinely love him so
May Your soft summer breazes upon him blow


My son, my son, I divinely love him so
Protect him, Lord, wherever he may go


My son, my son, I divinely love him so
Help him make right decisions to and fro


My son, my son, I divinely love him so
Let him help others wherever he may go





Clarence A. Graham, Jr.

0 komen:

 

Copyright © Arzlie-Alya. Designed by Whitey Mommy